2010. október 24., vasárnap

Öszibarackos sertéspörkölt




Hozzávalók:
60-70 dkg sertéscomb kockára vágva
1-2 vöröshagyma kockára vágva
1-2 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 kaliforniai paprika (nálunk csak ezt lehet kapni)kockára vágva
pár szem paradicsom szintén felkockázva

bors
magyar gulyáskrém(otthonról hoztam)
örölt pirospaprika
olivaolaj
egy üveg öszibarackbefött (lehet dobozos is)

Elkészitése:
Lábasban vagy wokban (én az utóbbit használom szinte mindenhez) felteszem kevés olajon a vöröshagymát dinsztelni, amikor kezd üveges lenni, hozzáadom a sertéshúst és erös tüzön állandó keverés mellett, nehogy odaégjen, kicsit megdinsztelem a húst és hozzáadom a fokhagymát, paprikát, paradicsomot, kisebb tüzön kicsit összedinsztelem, rászórom a pirospaprikát összekeverem és felöntöm annyi vizzel, hogy éppen csak ellepje. Sóval borssal, gulyáskrémmel izesitem. Felforralom nagyobb tüzön, takarékra veszem és lefedve fözöm addig amig a hús finom puha lesz.
Tulajdonképpen kapunk egy nagyon finom pörköltet, amit akár már igy is lehet fogyasztani.

De én itt továbbmegyek:
Mivel mi általában penne-tésztával esszük ilyenkor szoktam feltenni az elözöleg vizforralóban felforralt vizet, mert sokkal gyorsabb. Kis sót és olivaolajat, hogy ne ragadjon össze a tésztám. beleteszem a tésztát, néha megkeverem és készre fözöm.
Közben az öszibarackot feldarabolom, a levéböl is öntök a pörköltbe, és a darabolt barackot is beleteszem, összeforralom és addig hagyom kis tüzön, amig kész a tésztám és már tálalhatom is.

Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

  1. De érdekes ízvilága lehet! Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  2. Erika,ez nagyon jó ötlet,kifogom próbálni,mert érdekesnek találom,még nem hallottam erről az ötletről.és a látványa is jó.:):):) puszi.

    VálaszTörlés
  3. Ildy, néha olyan dolgok amik látszólag nem illenek össze, isteni izt tudnak produkálni, érdemes megpróbálni.
    Elárulom, ha a pörkölt egy kicsit csipös, még finomabb ize van.
    És ugyanugy lehet a másnapra kimaradt pörköltet ilyen módon feljavitani, és akkor nem olyan unalmas másnap is azt enni.

    VálaszTörlés
  4. Melli, mindenképpen próbáld ki, nem fogod megbánni:) puszi

    VálaszTörlés
  5. Szuper jó!! Eddig csak meséltél róla, na most végre meg is mutattad. Én is kipróbálom az biztos.

    VálaszTörlés
  6. Gizi, én megigértem, csak azt nem tudom sose megmondani elöre hogy mikor.:-) puszi

    VálaszTörlés